Waarom een mooie website op zich nog niet genoeg is

Als ondernemer kun je anno 2020 eigenlijk nauwelijks nog zonder website. Op internet is het tegenwoordig waar de meeste consumenten zich oriënteren op een aankoop. En ook het kopen zelf gebeurt steeds vaker online. Een website is voor bedrijven natuurlijk wel een uitstekende manier om zichzelf te manifesteren. Tegelijkertijd is het een grote klus een mooie website op te bouwen en te beheren. Verstand van techniek, webdesign, taal en marketing is hiervoor vereist. Er is natuurlijk bijna geen mens die dit allemaal goed beheerst. Dit uitbesteden aan een online marketingbureau lijkt dan ook de beste optie, met name voor MKB’ers. Tip: laat hen dan ook een gedegen SEO-strategie opzetten en zorg dat linkbuilding daarvan onderdeel uitmaakt.

uitbesteden linkbuilding

Zonder linkbuilding geen complete SEO-strategie

Alleen het bezitten van een mooie website is nog niet voldoende, helaas. Want hoe moeten mogelijk geïnteresseerde consumenten weten dat je website überhaupt bestaat? Daarvoor dient dus SEO, dat voluit Search Engine Optimization heet; zoekmachineoptimalisatie in het Nederlands. Deze strategie moet ertoe leiden dat jouw website op een hoge positie staat in de zoekresultaten in Google en andere zoekmachines. Van SEO maakt linkbuilding een heel relevant onderdeel uit. Linkbuilding kenmerkt zich onder andere door het plaatsen van links naar jouw website op andere websites. Natuurlijk worden deze links alleen geplaatst op sites die ook echt relevantie hebben, en qua onderwerpen raakvlakken met jouw onderneming. Als je dit goed doet, weet Google dat te waarderen en kun je nog verder stijgen in de rankings!

website

Reacties zijn gesloten.