Lichtkoven

Wat zijn lichtkoven en waar gebruik je ze voor?

Lichtkoven, ook bekend als lichtbakken of lightboxes, zijn een effectieve manier om merken en boodschappen op een opvallende en ook dynamische manier te presenteren. Hieronder vertellen we meer over het waarom en de voordelen van lichtkoven gebruiken voor marketingdoeleinden.

Wat zijn lichtkoven?

Lichtkoven zijn reclameborden of displays met interne verlichting die vaak gebruikt worden om boodschappen of advertenties op een opvallende manier weer te geven. Met lichtkoven kun je op een opvallende en zeer aantrekkelijke manier je merk of producten presenteren. Door de heldere verlichting trekken lichtkoven de aandacht van passanten. Of het nu gaat om een winkelgevel, een beursstand of een ruimte in een bedrijf zelf: lichtkoven zijn visueel aantrekkelijk en maken mensen nieuwsgierig naar je merk of product.

Veelzijdig

Lichtkoven zijn veelzijdig inzetbaar. Ze kunnen worden aangepast aan de specifieke behoeften en doelen van je marketingplan. Of je nu je merknaam, slogan, productafbeeldingen of reclame-aanbiedingen wilt laten zien; je kunt hiermee flexibel je boodschap overbrengen. Zeker met de aantrekkelijke optie om afbeeldingen te kunnen wisselen of animaties weer te geven, kun je je boodschap dynamisch en met veel impact presenteren.

24/7 zichtbaarheid

Je bent 24/7 zichtbaar als je je boodschap laat zien in een lichtkoof. In tegenstelling tot de meer traditionele reclamekanalen, zoals tv of print, werken lichtkoven continu. Ze laten je boodschap ook zien als je bedrijfslocatie gesloten is.

Duurzame led-verlichting

Is 24/7 zichtbaarheid met verlichting kostbaar? Nee, dat valt reuze mee. De moderne lichtkoven maken gebruik van energiezuinige led-verlichting. Bovendien hebben led-lampen een lange levensduur. Dit maakt het gebruik van lichtkoven een zinvolle investering die zichzelf op de lange termijn terugverdient.

Merkbeleving en imago

We kunnen tot slot wel concluderen dat het gebruik van lichtkoven een positieve bijdrage levert aan de merkbeleving en het imago van je bedrijf. Door je boodschap positief en creatief te presenteren, laat je zien dat je voorop loopt in je branche en dat je graag echt aandacht besteedt aan de details. Je doelgroep waardeert dat en je versterkt het vertrouwen in je merk. Wil je meer lezen over marketing? Bekijk hier ons marketing blogoverzicht.