Webcare uitbesteden: 5 redenen om het wél te doen

Webcare, je kan er echt niet meer onderuit. Klanten praten online tegen jouw bedrijf. Onderling twitteren zij er op los. Van complimenten over jouw service tot heftige discussies over levertijden. Je wilt hiervan op de hoogte zijn en met ze in gesprek gaan. Of het nu om blije of boze reacties gaat, je wilt op het web (letterlijk) goede zorg aan jouw merk besteden. Maar ga je dit zelf doen of ga je webcare uitbesteden? Wij geloven niet in de veelgehoorde theorie dat het uitbesteden van social media monitoring té kostbaar en onpersoonlijk is. Wij geven je vijf goede redenen om webcare wél uit te besteden aan social media experts.

1. Bespaar tijd: webcare is een dagtaak

Vaak horen we vanuit bedrijven: “Webcare… dat doet onze marketeer erbij”. Wat wij ons dan afvragen: weten deze organisaties wat webcare precies inhoud en wat er bij komt kijken? Webcare is iets anders dan posten op social media en alleen reacties op jouw bedrijfspagina’s beantwoorden. Met webcare ga je de diepte in. Je kijkt ook juist buiten de eigen kanalen. Bekijk, luister, observeer en reageer op wat mensen online over jouw merk of branche delen. Denk bijvoorbeeld aan beoordelingswebsites, forums en consumentenplatforms. Dit is een intensieve dagtaak, waarvoor webkennis en monitoringstools nodig zijn. Geen enkele marketeer heeft tijd om naast zijn of haar reguliere werk het web 100% te monitoren. Laat staan actief opzoek te gaan naar posts en reacties. Door het uitbesteden van webcare geef je jouw bedrijf de kans écht tijd en aandacht aan (potentiële) klanten te besteden. Dan kan de marketeer zich focussen op het eigen werk.


Benieuwd naar de andere vier redenen om webcare uit te besteden? Lees verder.

Reacties zijn gesloten.