Onderzoek op Instagram
Het is iets wat onderzoekers vroeger deden en dit eigenlijk altijd door blijft gaan; onderzoek uitvoeren. Wetenschappers onderzoeken steeds hoe het kan dat bepaalde dingen plaatsvinden en hoe dat in de toekomst zal gaan gebeuren. Vroeger was er weinig technologie om dit te bewerkstellen maar door de nieuwe technologie kan dit steeds geavanceerder. Hoe zorg je er nou eigenlijk voor dat mensen bekend raken met de onderzoeksresultaten en zij hierover gaan nadenken? De beste match hiervoor is social media. Nu is social media tegenwoordig een groot begrip, wanneer je dit gaat onderverdelen kom je tot de conclusie dat Instagram het beste hierin werkt om onderzoek naar anderen te uiten!
Waarom Instagram?
Het onderzoek van wetenschappers is normaal gesproken heel gedetailleerd en uitgebreid. Om ervoor te zorgen dat mensen de hoofdlijnen van het onderzoek te weten komen kan men gebruik maken van Instagram. Instagram is een platform waarbij men foto’s of video’s met tekst deelt die mensen kunnen zien en vervolgens kunnen liken. Het is dus een goed alternatief wanneer onderzoekers iets duidelijk willen maken dit eenvoudig kan gebeuren doormiddel van een foto waarbij men een korte uitleg geeft van de resultaten. Mensen houden er niet van om lange pagina’s door te lezen maar zullen hierdoor juist worden aangetrokken en dit delen met anderen. Zo maak je dus een kort standpunt waarbij mensen hier ook van kunnen leren.
Waarom Chatkracht?
De rol van de chatspecialisten van Chatkracht is natuurlijk geen wetenschap. Dit hoeft in dit geval ook zeker niet geuit te worden. De chatspecialisten dienen als ondersteunde factor. Zij kunnen ervoor zorgen dat de pagina op orde blijft. Ook kunnen zij ervoor zorgen dat mensen de korte vragen die mensen stellen beantwoordt krijgen zodat de bedrijven in dit geval dit niet hoeven te doen. Chatkracht dient in dit geval dus als verbindingspersoon tussen de maatschappij en de wetenschappers van het onderzoek!