Interactie in de winkel

Hoe slim je je winkel ook runt, de klant is geen robot en laat zich niet sturen. Hij zoekt behalve jouw product ook service, inspiratie en bevestiging – maar die kun je niet altijd optimaal bieden. Denk aan piek-uren, als je zaak helemaal vol staat. Sommige klanten hebben de neiging je winkel snel en onverrichter zake te verlaten. Zonde. Op die momenten kunnen Instore Interactive-oplossingen echt helpen. Een touchscreen-zuil met alle informatie die hij nodig heeft houdt je klant binnen, ook als hij niet direct geholpen kan worden. 

Veelzijdig touchscreen

Hedendaagse consumenten zijn dol op touch schermen. Niet alleen omdat het leuke speledingen zijn, maar omdat je er in korte tijd heel veel wijzer van kunt worden. Als verkoper kun je bijvoorbeeld op marge-artikelen sturen, je kunt reviews tonen, specificaties, voorrekenmodules, et cetera. Het gaat er niet om je winkel vol te zetten met oppervlakkige gadgets, maar echt in te spelen op de behoefte van de moderne klant. Bedenk dat veel klanten zich thuis of onderweg al via internet voorbereid hebben op hun bezoek aan je winkel. Een interactief touchscreen sluit daar perfect op aan, zeker als content en vormgeving één geheel vormen met je online presentatie.

Haal social media je winkel binnen


Een andere toepassing van Instore interactie is de integratie van social media in je winkel. Op goed geplaatste schermen toon je de actuele ‘buzz’ rond je bedrijf of product via Insta, Twitter of Flickr. Klanten worden uitgedaagd om hierop in te spelen en je straalt uit dat je lef hebt, transparant bent en oprecht de relatie met je klant aangaat. Social Media integratie maakt het bezoek aan je winkel spannender en relevanter. Voor deze en andere toepassingen geldt natuurlijk altijd dat ze de winkelervaring ondersteunen en niet de hoofdmoot ervan uitmaken. QYN helpt om  met de hulp van alle mogelijke technologieën het succes van je winkelformule te vergroten.

Reacties zijn gesloten.